Friday 22 February 2013

Ayam Pelik Ciptaan Yahudi

Assalammualaikum..
mungkin ada antara anda yang tertanya-tanya mengapa ayam ini tidak berbulu?? adakah ayam ini dicabut bulunya?? siapakah yang telah mencabut bulunya??

              Sebanarnya ayam ini adalah ayam kacukan yang telah dilakukan di Israel. Ayam ini dihasilkan memang tiada bulu. Tujuan penciptaanya adalah untuk mengurangkan kos alat pemanas bagi penternak di negara beriklim panas dan mengurangkan sehingga 100% kos mencabut bulu. hahaha...
macam-macam la yahudi ni kan?? Mardi cipta ayam sama ja kita tengok tak dak apa yang kontra pon tapi yangni memang kontra. hahaha...

            Ayam ni kita tengok memang dapat kurangkan kos penternakan dan kos cabut bulu tapi ia mendapat tentengan daripada pencinta-pencinta haiwan kerana ia akan menyeksa ayam tersebut jika berada di negara yang sejuk kerana ayam tersebut tidak mampu menehan sejuk dan akan mati. Kebarangkalian ayam tersebut terkena penyakit kulit adalah tinggi.
di bawah ni ada beberapa keping gambar ayam bogel ciptaan yahudi tu...










Subhanallah....
macam-macam la kan...
dua pekara yang Allah bagi kat bani israel tapi x bagi kat bangsa lain ialah wajah yang tampan dan kebijaksanaan. Kerana kebijaksanaan tu la yahudi dapat cipta variasi ayam yang baru yang bangsa lain tak dapat nak buat. setakat ni sajalah no untuk kali ni..
harab ada yang dapat dijadikan manfaad bersama..
Assalammualaikum..

No comments: